Tietosuojaseloste päivitetty 30.3.2024 | RR
Tammer-Puhallin Oy – Tietosuojaseloste
Tietosuojaseloste asiakastietojen käsittelytoimista
1. Soveltamislaajuus ja hyväksyminen
Tätä tietosuojaselostetta sovelletaan kaikkiin Tammer-Puhallin Oy:n (jäljempänä ”Yhtiö”) liiketoimintaprosesseihin ja sivustoihin, toimialueisiin, mobiiliratkaisuihin, pilvipalveluihin ja kolmannen osapuolen palveluihin (mm. Tietojärjestelmätoimittaja ja Tilitoimisto). Tässä ilmoituksessa kerrotaan Yhtiön tekemästä tietojen käsittelystä, kun Yhtiö on rekisterinpitäjä ja Yhtiön toimeksiannosta tehtävästä tietojenkäsittelystä Yhtiön ohjeita noudattaen, kun kolmas taho on tietojen käsittelijä (mm. Tietojärjestelmätoimittaja ja Tilitoimisto). Henkilötiedot ovat tietoja, joiden perusteella henkilö voidaan tunnistaa, kuten nimi, osoite, sähköpostiosoite tai puhelinnumero. Meidän on käsiteltävä henkilötietoja, jotta voimme palvella asiakkaitamme. Antamalla meille henkilötietosi hyväksyt tämän yksityisyydensuojakäytännön menettelytavat ja ehdot.
2. Rekisterinpitäjä
Tammer-Puhallin Oy (”Yhtiö”)
Y-tunnus 0634309-8
Tietohallinnonkatu 17, 33840 Tampere
Puhelin 045 111 8315
Sähköposti if.ni1726537734llahu1726537734p-rem1726537734mat@n1726537734enahy1726537734r.uki1726537734r1726537734
3. Rekisteriasioista vastaava Yhtiön yhteyshenkilö
Riku-Pekka Ryhänen
Puhelin 045 111 8315
Sähköposti if.ni1726537734llahu1726537734p-rem1726537734mat@n1726537734enahy1726537734r.uki1726537734r1726537734
4. Henkilörekisterin nimi
Tammer-Puhallin Oy:n asiakasrekisteri. Yhtiön asiakkuuteen perustuva yritysten ja yritysten päättäjien/avainhenkilöiden ja mahdollisten henkilöasiakkaiden asiakasrekisteri.
5. Henkilötietojen käsittelijät (Admicom Oyj ja Tilitoimisto Rantalainen Oy)
Rantalainen Oy (”Tilitoimisto”)
Ratatie 11, 01300 Vantaa
Puhelin 010 324 3100
Sähköposti if.ne1726537734niala1726537734tnar@1726537734ofni1726537734
Rantalainen Oy:n noudattamat henkilötietojen käsittelyn tietosuojaselosteet löytyvät ”Tilitoimiston” nettisivuilta:
https://www.rantalainen.fi/gdpr/
SELOSTE KÄSITTELYTOIMISTA Liite 1-A Versio 31.5.2018
SOPIMUS HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYSTÄ RANGDPR 2018
Admicom Oyj (”Tietojärjestelmätoimittaja”)
Väinönkatu 26 A, 40100 Jyväskylä
Tukipuhelin: 044 433 3888
Sähköposti: if.mo1726537734cimda1726537734@ajou1726537734sotei1726537734t1726537734
Admicom Oyj:n noudattamat henkilötietojen käsittelyn tietosuojaselosteet löytyvät ”Tietojärjestelmätoimittajan” nettisivuilta:
https://www.admicom.com/fi/tietosuoja
https://www.admicom.com/fi/tietoturva
6. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Tammer-Puhallin Oy:n asiakasrekisterin henkilötietojen käsittelyn tarkoituksena on asiakassuhteen hoitaminen ja asiakasviestintä sekä tiedottaminen. Henkilötietoja käsitellään asiakkuuden ja muuhun asialliseen yhteyteen liittyvän suhteen hoitamiseen ja analysointiin, palveluiden tuottamiseen, projektien läpiviemiseen, liiketoiminnan kehittämiseen ja suunnittelemiseen sekä markkinointiin, etämyyntiin, mielipide- ja markkinatutkimuksiin ja asiakasviestintään, joita voidaan toteuttaa myös sähköisesti ja kohdennettuna.
7. Rekisteröitävät tiedot
Tammer-Puhallin Oy:n asiakasrekisterissä voidaan käsitellä kaikista rekisteröidyistä seuraavia tietoja:
- asiakasnumero
- yrityksen nimi
- yhteyshenkilön etu- ja sukunimi
- titteli
- yhteystiedot katuosoite, postinumero, postitoimipaikka
- Y-tunnus (yritykset) tai henkilötunnus (henkilöasiakkaat)
- puhelinnumero
- sähköpostiosoite
- kotisivujen osoite
- asiakkuuden ja/tai asiallisen yhteyden alkamis- ja päättymisajankohta sekä -tapa
- suoramarkkinointiluvat ja -kiellot
- henkilömuutokset
- laskutus- ja perintätiedot
8. Säännönmukaiset tietolähteet
Tammer-Puhallin Oy:n asiakasrekisterin rekisteröityä koskevia henkilötietoja kerätään rekisteröidyltä itseltään. Rekisterinpitäjä voi täydentää tietoja henkilötietoja koskevia palveluja tarjoavilta viranomaisilta ja yrityksiltä esim. YTJ:stä tai Suomen Asiakastieto Oy:ltä.
9. Henkilötietojen luovuttaminen
Tietoja voidaan luovuttaa toimivaltaisten viranomaisten tai muiden tahojen esittämien vaatimusten edellyttämällä, voimassaolevaan lainsäädäntöön perustuvalla, tavalla. Tietoja voidaan luovuttaa yritysjärjestelyiden yhteydessä ostajille, mikäli Yhtiö myy tai muutoin järjestelee liiketoimintaansa.
Tietoja voidaan siirtää rekisterinpitäjän valikoimille yhteistyökumppaneille, jotka käsittelevät tietoja rekisterinpitäjän lukuun, osapuolten välisen yhteistyösopimuksen perusteella (mm. Tietojärjestelmätoimittaja ja Tilitoimisto).
10. Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei pääsääntöisesti siirretä Euroopan unionin jäsenvaltioiden alueen tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle, ellei se ole edellä henkilötietojen käsittelyn tarkoituksien tai tietojen käsittelyn teknisen toteuttamisen kannalta tarpeellista, jolloin tietojen siirrossa noudatetaan tietosuoja-asetuksen vaatimuksia.
11. Rekisterin suojaus
A) Manuaalinen aineisto
Henkilötiedot suojataan asiattomalta pääsyltä ja laittomalta käsittelyltä (esim. hävittäminen, muuttaminen tai luovuttaminen). Jokainen käsittelijä voi käsitellä vain niitä henkilötietoja, joita hän tarvitsee työtehtävissään. Asiakirjat säilytetään ulkopuolisilta suojattuina lukitussa tilassa. Asiakirjat tulostetaan vain tarvittaessa ja paperitulosteet tuhotaan käytön jälkeen
B) Automaattisesti käsiteltävät tiedot
Sähköisesti käsiteltävät rekisterin sisältämät tiedot ovat palomuurein, salasanoin ja muiden tietoturvan toimialalla yleisesti hyväksyttävin teknisin keinoin suojattuja.
Ainoastaan yksilöidyillä rekisterinpitäjän ja sen toimeksiannosta ja lukuun toimivien yritysten (mm. Tietojärjestelmätoimittaja ja Tilitoimisto) työntekijöillä on pääsy rekisterin sisältämiin tietoihin rekisterinpitäjän myöntämällä käyttöoikeudella.
12. Tietojen tarkastusoikeus ja korjaaminen
Henkilöä informoidaan tietojen keräämisestä asiakassuhteen syntymisen yhteydessä. Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa, mitä häntä koskevia tietoja rekisteriin on talletettu. Rekisteröidyn pyynnöstä teemme henkilötietoihin tarpeelliset oikaisut ja täydennykset tai poistamme käsittelyn tarkoituksen kannalta virheelliset, tarpeettomat, puutteelliset tai vanhentuneet tiedot. Tietojen korjauspyynnössä on yksilöitävä korjattava virhe ja ilmoitettava korjatut tiedot. Tietojen tarkastus ja päivitys tapahtuu ottamalla yhteys Yhtiöön – yhteystiedot on mainittu edellä.
13. Tietojen säilyttäminen
Yhtiö säilyttää henkilötietoja vain niin pitkään kuin niitä tarvitaan niiden ilmoitetuissa käyttötarkoituksissa tai lakisääteisten velvoitteiden täyttämisessä. Kun keräämiämme henkilötietoja ei enää tarvita, tuhoamme tai poistamme ne turvallisesti.
14. Tietosuojailmoituksen muuttaminen
Yhtiö kehittää liiketoimintaansa jatkuvasti ja pidättää siksi oikeuden muuttaa tätä tietosuojaselostetta ilmoittamalla siitä palveluissa. Muutokset voivat perustua myös lainsäädännön muuttumiseen. Mikäli teemme muutoksia tietosuojaselosteeseen, julkaisemme muutetun ilmoituksen ja muutoksentekopäivämäärän. Kehotamme lukemaan ilmoituksen säännöllisesti. Jos teemme selosteeseemme merkittäviä muutoksia, jolloin yksityisyydensuojakäytäntömme muuttuu olennaisesti, voimme ilmoittaa asiasta myös muulla tavoin ennen muutosten voimaantuloa.
15. Yhteydenotot
Jos mielessäsi on tietosuojasuojaselostettamme koskevia kommentteja tai kysymyksiä tai jos olet huolissasi yksityisyyden suojaamisesta tai tietojen käyttämisestä tai epäilet, että yksityisyyden suojaasi on loukattu, lähetä viesti Yhtiön sähköpostiositteeseen. Voit myös lähettää kirjeen Yhtiön postiosoitteeseen. Käsittelemme pyyntösi luottamuksellisesti ja edustajamme ottaa tarvittaessa yhteyden antamaasi osoitteeseen. Pyrimme käsittelemään mahdolliset reklamaatiot ajallaan ja niiden vaatimalla tavalla.
16. Evästeiden käyttö
Yhtiö käyttää sivustollaan evästeitä joita tarvitaan sivuston toimivuuden kannalta mutta ei kerää eikä talleta sivustolla kävijöistä tietoja.